روز جهانی صنایع دستی و چالش های پیش روی ایران
نوشته شده توسط : سالیان

سال گذشته نخستین همایش علمی نمد چهارمحال و بختیاری  با هدف توسعه وترویج تولیدات نمد، ایده، خلاقیت وکار آفرینی نوین و با موضوعات برندسازی، بازاریابی، بسته بندی صنایع دستی، رنگرزی، تهیه مواد اولیه، صنعتی سازی، ارگونومی و اقتصاد سازی با حضور اساتید و فعالان این رشته در شهرکرد برگزار شد.

مرادخانی ، افزود:صنایع دستی شاخص هر استان در همایش های علمی، براساس آمایش سرزمین مشخص و از سوی اساتید و فعالان همان رشته مورد نقد علمی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش ها در 2 مرحله با هدف نقد علمی و جمع آوری مقالات پژوهشی برگزار می شود، اظهار کرد: این همایش ها در مرحله نخست، در 14 استان کشور برگزار و از سال آینده در مرحله دوم در سایر استانها برگزار خواهد شد.

مشاور عالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه نتایج این همایش ها به صورت کتاب تدوین می شود، گفت: این کتابها می تواند مرجع معتبر و مهمی برای فعالان رشته های صنایع دستی باشد.

وی با بیان اینکه تعداد کتاب های علمی منتشر شده در حوزه صنایع دستی کشور اندک است، تاکید کرد: برگزاری همایش های علمی می تواند این کاستی را تا حدی جبران کند.

مرادخانی، بازاریابی را از چالش های صنایع دستی کشور دانست و اظهار کرد: نحوه فروش، چالش مواد اولیه و تولید، تکنیک ها و احیای شیوه های هنرهای دستی از دیگر چالش هایی است که در همایش های علمی مورد بررسی قرار می گیرد.

صنایع دستی - فرش و گلیم




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: صنایع دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: